بسم الله القاسم الجبارين دليلي بر انكار خداوند علم هزاران ساله بشري مبني بر ماديت هستي مرا به اين باور رسانده در زماني كه زمان وجود نداشت ودر مكاني كه مكان وجود نداشت هرانچه كه در عدم نبود و بود در هم جذب گرديد متراكم و متراكم تر شد ودر خود انقدر فرو ريخت تا به نهايت انسجام وشايد محو رسيد. وآنگاه انفجار بزرگ[بينگ بنگ]در كسري از هزارم ثانيه حادث شد. مكان و زمان متولد شدند و آغاز جهان . انفجار بزرگ انرژي به وسعت تمام هستي پديدار ساخت و با سرعت اوليه فوق محاسبه و تصورانتشارو انبساط يافت. هرآنچه بود انرژي و نورمحض بود وديگر هيچ ؛. پس خلقت آغازيدن گرفت. از تراكم انرژي ذرات؛ و از تراكم ذرات اتم ها وجود يافتند. از تركيب و تحول اتم ها عناصر و از انسجام عناصر مواد تشكيل گرديدند . از در هم پيوستن مواد ستارگان متولد واز مرگ ستارگان سيارات متولد شدند . در گوشه اي از كاينات سياره اي بسيار كوچك براي اعجازي عظيم از پس تمام حدوث ارامش يافت تا خلقت را معنايي ديگر ببخشد. واما بعد؛ ازتراكم انرژي ذرات؛ و از تراكم ذرات اتم ها وجود يافتند. از تركيب و تحول اتم ها عناصر و از انسجام عناصر مواد تشكيل گرديدند واز جهش مواد حيات و نبات و ازپس حادثه اولين تك سلولي ها آفرينش خود را جشن گرفتند . از تكثير و تحول حيات اوليه موجودات تكامل را آغاز نموده پس پا بر خشكي نهادند. موجودي ازميان هزاران بر روي دو پاي خود ايستاد و تفكر را بنا نهاد. تفكر بر زبان جاري و كلام متولد شد. كلام در پي تكامل بر گنگي خود يقين پيدا كرد پس هنر را براي دست يابي به تعالي آفريد. اوج تعالي هنر منجر به آفرينش عشق گرديد و معجزه انفجار بزرگ از پس ميلياردها سال با سجده انسان عاشق در برابر معبود ...... BEHKAMIAN
آیات اصلی مربوط به وظیفه پوشش همان آیات سوره نور است. آیاتی چند هم در سوره احزاب است که می توان آنها را در حاشیه این مطلب ذکر کرد. قسمتی از این آیات مربوط است به زنان رسول خدا و قسمت دیگر دستورهائی است که درباره حفظ حریم عفاف وارد شده است.. اما قسمت اول: «یا نساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض و قلن قولا معروفا* و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیة الاولی و اقمن الصلوة و آتین الزکوة و اطعن الله و رسوله انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» (احزاب/ 32 و 33)؛ در این دو آیه، مخاطب، زنان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله می باشند: ای زنان پیغمبر شما همچون سایر زنان نیستید - اگر پرهیزکار باشید - مواظب باشید که در سخن نرمش زنانه شهوت نبرید که موجب طمع بیماردلان گردد. به خوبی و شایستگی سخن بگوئید. در خانه های خویشتن قرار گیرید و مانند دوران جاهلیت نخستین، به خودنمائی و خودآرائی از خانه بیرون نشوید. مقصود از این دستور زندانی کردن زنان پیغمبر در خانه نیست، زیرا تاریخ اسلام به صراحت گواه است که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله زنان خود را با خود به سفر می برد و آنان را از بیرون شدن از خانه منع نمی فرمود مقصود از این دستور آنست که زن به منظور خودنمائی از خانه بیرون نشود و مخصوصا در مورد زنان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله این وظیفه سنگینتر و مؤکدتر است. آیه 53 سوره احزاب چنین است: «یا ایها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوت النبی الا ان یؤذن لکم الی طعام غیر ناظرین اناه و لکن اذا دعیتم فادخلوا فاذا طعمتم فانتشروا و لا مستأنسین لحدیث ان ذلکم کان یؤذی النبی فیستحیی منکم و الله لا یستحیی من الحق و اذا سألتموهن متاعا فاسئلوهن من وراء حجاب ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهن و ما کان لکم ان تؤذوا رسول الله و لا ان تنکحوا ازواجه من بعده ابدا ان ذلکم کان عندالله عظیما»؛ عربهای مسلمان بی پروا وارد اتاقهای پیغمبر می شدند. زنهای پیغمبر صلی الله علیه و آله هم در خانه بودند. آیه نازل شد که اولا سرزده و بدون اجازه وارد خانه پیغمبر نشوید، و اگر برای صرف غذا دعوت شدید به موقع بیائید و بعد هم برخیزید و بروید و به قصه گوئی و صحبتهای متفرقه وقت نگیرید، زیرا این امور پیغمبر را ناراحت می کند و او شرم می کند شما را از خانه خود بیرون کند ولی خدا از شما شرم نمی کند. و ثانیا وقتی می خواهید چیزی از زنان پیغمبر بگیرید، از پشت پرده بخواهید بدون اینکه داخل اتاق شوید. این کارها برای پاکیزگی دل شما و دل آنها بهتر است. شما نباید پیامبر را آزار دهید و نه زنان او را پس از درگذشت پیغمبر به زنی بگیرید، که این کارها در نزد خدا بزرگ است. در این آیه، کلمه " حجاب " ذکر شده است. همانطوری که قبلا گفتیم در کلمات قدماء هر جا سخن از آیه حجاب است مقصود همین آیه است. دستور حجاب که در این آیه است غیر از دستور " پوشش " است که مورد بحث ما می باشد. دستوری که در این آیه ذکر شده است راجع به سنن خانوادگی و رفتاری است که انسان باید در خانه دیگران داشته باشد. طبق این دستور، مرد نباید وارد جایگاه زنان شود، بلکه اگر چیزی می خواهد و مورد احتیاج اوست باید از پشت دیوار صدا بزند. این مسأله ربطی به بحث " پوشش " که در اصطلاح فقه نیز تحت عنوان " ستر " نه " حجاب " نامیده می شود، ندارد. جمله: «ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهن» مانند جمله: «و ان یستعففن خیر لهن؛ و عفت ورزیدن برای آنان بهتر است.» که در آیه 61 از سوره نور آمده است، دلالت می کند که هر اندازه مرد و زن جانب ستر و پوشش و ترک برخوردهائی که مستلزم نظر است رعایت نمایند به تقوا و پاکی نزدیکتر است. همانطور که گفتیم: رخصتهای تسهیلی و ارفاقی که به حکم ضرورت داده شده است، نباید رجحان اخلاقی ستر و پوشش و ترک نظر را از یاد ببرد. |